OPENDEURDAGEN
We plannen de fysieke opendeurdagen gewoon in zoals de voorbije jaren. Waarschijnlijk zal corona in maart 2021 het land nog niet uit zijn. Daarom vragen we om een spreidingsplan te voorzien. Dit kan door het reserveren van je plaatsen binnen tijdsloten, geleide rondgangen, ...
Als de maatregelen verstrengen zouden we opteren om de opendeurdag kleinschaliger op te vatten en te werken binnen kleinere bubbels.
BUBBELBEZOEKEN
De 'bubbelbezoeken' zouden we zeker willen aanhouden. Er gaan nog altijd mensen zijn die extra voorzichtig willen zijn en een verhoogd risico lopen op ernstige aandoeningen bij een besmetting. Bubbelbezoeken zijn rondleidingen binnen de gezinsbubbel. Deze bezoeken zijn altijd met een reservatie op voorhand.
De bezoekers dienen de richtlijnen van de scholen te volgen.
ONLINE OPENDEURDAGEN
Als er scholen zijn die graag een online opendeurdag organiseren is het belangrijk dat dit vlekkeloos verloopt en duidelijk gecommuniceerd wordt. Elke school is vrij om dit in te richten zoals hij wil. Toch liggen hier veel mogelijkheden om gegevens van mensen te verzamelen en ze toe te leiden naar een inschrijving.
Virtual tours
De scholengemeenschap heeft een 360° camera aangekocht verleden jaar. Deze kan je gebruiken. De meeste scholen hebben vorig jaar Thinglink gebruikt. Anderen het platform Prompto, waar we met de scholengemeenschap een licentie voor hebben.
Vorig jaar hebben de meeste scholen snel geschakeld. Dat was prima. Ook hier kunnen we meer uit deze virtuele rondleidingen halen door een aantal ingrepen.
Drukwerk
Scholen die drukwerk wensen te laten ontwerpen via I&C, mogen dit laten weten. Uit ervaring weten we dat I&C door een drukke agenda niet altijd alles klaar krijgt op de afgesproken datum. Zeker niet wanneer we wachten tot het laatste moment. Daarom adviseren we om vandaag een oplijsting te maken van het drukwerk dat je wenst. Eventueel kunnen we dit vanuit de scholengemeenschap nog aanvullen.
Copywriting
Copywriting wint aan belang. Een goede tekst ondersteund met een bijhorende foto versterkt de boodschap. De voorbije jaren hebben we in een aantal scholen extra aandacht besteedt aan het schrijven van teksten:
- gebruik gemakkelijke woorden
- gebruik taal op niveau van je input (zowel ouders als leerlingen)
- maak teksten niet te lang